close

Utilizare & Copyright

Modul de utilizare a acestui site este guvernat de legi, reguli si conditii asa cum se stipuleaza mai jos. Prin emiterea de comenzi, cumpararea sau utilizarea de imagini de pe acest site se presupune ca acceptati termenii de utilizare.

SC CAMERA mm SRL isi asuma angajamentul fata de utilizatori ca informatiile obtinute prin exploatarea acestui site nu vor fi facute publice si nu vor face obiectul niciunei tranzactii de date cu terti.

Modul de utilizare a imaginilor de stock de catre utilizator se va face cu respectarea Legii nr.8/1996 privind drepturile de autor, sau a legilor similare din tarile de origine ale cumparatorilor.

Agentiile de publicitate, editurile, editorii si designerii individuali pot folosi fotografiile din sectiunea stoc a sitului pentru crearea de grafica sau layouturi destinate unor terti numai folosind imagini insemnate cu watermark. Acestea nu sunt purtatoare de onorariu atat timp cat sunt folosite ca suport de oferta pentru acestia.

Folosirea imaginilor fotografice din sectiunea stock se face numai pe baza unui contract de cesiune a drepturilor de utilizare semnat intre SC CAMERA mm SRL si beneficiar pe baza ofertei generale de pret si a modului de utilizare a fotografiilor.

Nici o imagine, nici o parte a sitului, sau garfica ce apartine sitului nu poate fi copiata, modificata, republicata sau utilizata in orice alt mod decat cu acordul expres al proprietarului.

Toate imaginile, fotografii sau grafica, cat si conceptul acestui site sunt proprietatea SC CAMERA mm SRL.
Copyright
 
 
Mihai Moiceanu - photography
 
 

Home Facebook Workshop-uri si Phototour-uri Mass-media Contact Link-uri     


Colectii

Expozitii

Vernisaje

Editorial

Biografie

Romania

Germania

Muntii Alpi

Patagonia

Himalaya

Europa

Cuvinte cheie

FAQ

Comanda ta

Produse

Wallpaper

Conditii de livrare

Cos de cumparaturi

Foto comerciala

Calendare

Tipar

Coperti CD/DVD

Web design

      Membru:

ECO Romania


Citeste alt articol  

Calatorul fotograf

publicat: Iunie 2009 in CHIP Foto&Video

La Kathmandu in primele zile de la sosire am participat la festivalul Teej - cel mai important festival al femeilor, celebrat in septembrie. Femeile si fetele nemaritate viziteaza temple si se roaga pentru o viitoare familie. Condusi de un ghid am strabatut jumatate din Kathmandu pentru a lua parte la ceremonii. Am realizat cele mai reusite portrete de femei hindu cu aceasta ocazie.
Abordarile fata de subiect vor determina atat modul de lucru cat si obiectivele foto folosite. La festivalul Teej femeile formau un sir lung pentru a intra in templu. Abordarea cu teleobiectivul era singura posibila. Desi in plina zi, lumina a fost diminuata de umbrelele purtate de femei pentru a se feri de soare. Insa in cartierul Thamel, zona comerciala si foarte apreciata de turisti, unde fiecare parter de cladire este un magazin, am putut intra in contact cu localnicii. Folosirea unui obiectiv superangular permite atat o abordare intr-un stil mai amical cat si o prezentare a ambientului in care se afla personajul. Caracteristica magazinelor nepaleze este excedentul de marfa pe suprafete foarte mici. Folosirea superangularului a descris atat fizionomia vanzatorul dornic de a atrage clientela cat si aceasta abundenta. Pentru a evita deformarile, mai ales in zona capului personajelor, acesta trebuie amplasat cat mai aproape de zona centrala a cadrului. Daca acestea apar va trebui sa va departati de subiect pentru a putea recadra.
Cochetaria femeilor este universala. Bijuteriile, fardurile sau imbracamintea subliniaza specificitatea culturii din care fac parte iar un detaliu bine surprins poate descrie expresiv feminitatea.
Tot detalii am fotografiat in Barcelona, dar cu totul alta semnificatie. Intr-una din diminetile de ianuarie - am fost sfatuit sa calatoresc la Barcelona in afara sezonului turistic - mi-am propus sa vizitez piata de peste si fructe "Mercat de la Boqueria", situata pe Rambla. Expresia: "greu de descris in cuvinte" se aplica in general Barcei dar varietatea si abundenta de culori dintr-o piata mediteraneeana este exact pe mana fotografului. Inainte de a face vreo fotografie am intrat in piata si in 15 minute am facut o tura pentru a ma edifica ce subiecte am de fotografiat, care este spatiul in care ma pot misca. Datorita inghesuielii de la prima ora, era clar ca printre galantare si mesele cu peste pus la gheata nu voi putea sa schimb obiective functie de necesitati. Asa ca am pornit pentru o prima tura cu superangularul pe camera si am "tras" tot ce se preta unei focale scurte. Apoi a venit randul zoomului 28-70 mm cu care am facut o parte din detaliile de pe galantare, cateva portrete, pentru ca la urma sa gasesc cateva subiecte cu teleobiectivul; nu prea multe, datorita inghesuielii.
In majoritatea cazurilor este bine sa fotografiem in lumina existenta pentru a asigura iluminarea naturala proprie subiectului. Pentru aceasta cateodata este nevoie sa marim valoarea ISO pentru a ne asigura ca imaginile nu sunt miscate; atat de fotograf cat si miscarea proprie subiectului. Dezavantajul este cresterea zgomotului. La aceasta ora insa softurile de reducere a zgomotului sunt suficient de performante pentru a rezolva problema. In principiu este mai deranjant zgomotul propriu culorii decat zgomotul din luminanta asa ca e bine sa actionam in aceasta directie. Pe de alta parte este bine sa avem o foarte buna priza la camera foto. Intotdeauna se tine cu ambele maini si sprijinita de arcada.
Sunt insa situatii cand fotografiile sunt realizate in miez de zi cu lumina dificil de contolat si atunci folosirea unui blitz pentru lumina de umplere este necesara. Insa cu cat mai putin se vede lumina blitzului cu atat mai bine. O reducere a puterii cu 1-1,5 trepte se impune. Unele camere au programe specializate pentru iluminarea de umplere cu ajutorul blitz-ului.
De mare importanta este studierea subiectului si exersarea capacitatii fotografului de a anticipa evolutia acestuia. De fiecare data cand se produce o schimbare de locatie sau de iluminare este bine sa facem o expunere de proba pentru a verifica histograma, contrastele din imagine. Astfel suntem pregatiti pentru ce va urma sa se intample in locatie, putem urmari evolutia subiectului.
In special in tarile lumii a treia socializarea cu subiectul pe care urmeaza sa-l fotografiem este foarte importanta. De mare efect este sa aratam fotografiile realizare pe ecranul camerei. Crisparile dispar aproape instantaneu si comunicarea devine mai usoara chiar daca exista o bariera lingvistica. Daca fotografiem copii lucrurile sunt si mai simple. S-ar putea sa nu scapati chiar usor in acest caz. Este de asemenea important sa obtinem acceptul celor pe care ii fotografiem. De multe ori acesta este cerut din priviri si dat tot din priviri.
Este important sa nu uitati ca cele mai bune ore de fotografiere sunt dimineata si seara cand lumina cade sub un unghi ce favorizeaza aparitia umbrelor lungi, plastice.
La Barcelona exista un cartier medieval, denumit cartierul Gotic, cu strazi inguste dispuse perpendicular, orientate nord-sud, si est-vest. In luna ianuarie, pe la 3-4 dupamiaza, de-a lungul acestor stardute, se strecoara printre cladirile cu 2-3 nivele, o lumina extraordinara. Umbre lungi cad razant pe peretii caselor desenand arhitectura gotica ce da numele cartierului. Lumina taiata in fante, cade efemer, pret de cateva minute, pe crampeie de strada. Doua infirmiere ies la o gura de aer, trece un biciclist cu copilul pus pe cosul din fata, o doamna simandicoasa isi plimba doi caini flocosi pe care lumina cade extraordinar. In piata primariei vad un biciclist care vine spre mine. Fac cadrul cu doi pietoni in contalumina si il astept sa intre in cadru; declansez. In numai un sfert de ora am facut tot atatea fotografii bune cat intr-o zi intreaga de colindat pe la monumentele celebre ale Barcelonei.
Modul de arhivare al fotografiilor este important. Intotdeauna un back-up este necesar. Mi s-a intamplat ca HDD de back-up sa fie singurul care s-a mai deschis la sfarsitul unei expeditii. Daca aveti laptopul cu Dvs dupa ce faceti salvarea de pe cartela de memorie pe HDD laptopului este bine sa scrieti informatia pe DVD/CD-uri pentru a avea un back-up la tot ceea ce ati fotografiat. Fiind un procedeu ce consuma timp, pe care nu prea vrem sa-l petrecem in fata laptopului, o varianta mai eficienta este HDD specializat in care se poate descarca orice format de card. Si mai simplu este sa aveti doua astfel de HDD-uri pe care sa descarcati simultan cardurile cu imagini. Salvati dintr-un timp pe care mai bine il petreceti facand alte fotografii sau bucurandu-va de relaxare dupa o zi de fotogarfiere. Si daca vorbim de back-up nu uitati acasa cea de-a doua camera. Poate fi DSLR-ul mai vechi pe care va sfatuiesc sa nu-l vindeti la achizitia unuia nou (oricum nu veti primi prea multi bani pe el daca au trecut 2-3 ani de cand il aveti) o camera bridge sau chiar un compact mai rasarit. E pacat de atata drum si timp pentru a rata o tura fotografica care probabil a costat mai mult decat un bridge sau un compact.
Nu uitati ca inainte de a pleca de acasa sa faceti o curatire a senzorului. E bine sa aveti cu voi in tura o minima trusa de curatat dar nu va sfatuiesc sa faceti curatiri elaborate de senzor in deplasare. O pompa de aer cu supapa si filtru pe zona de admisie a aerului, o pensula si carpe din microfibra pentru curatatul lentilelor este suficient. Este bine ca toate obiectivele sa fie protejate cu filtre UV sau protectie de foarte buna calitate. Sunt mai ieftine decat orice lentila frontala sau chiar obiectiv.

"Daca nu faci nimic neasteptat, nimic neasteptat nu ti se va intampla" (Fay Weldon, scriitoare britanica).
Calatorul fotograf
Calatorul fotograf
Calatorul fotograf
Calatorul fotograf
 
 
 
 Home Facebook Workshop-uri si Phototour-uri Mass-media Contact Link-uri
 Copyright @ 2009 CAMERAmm   Made by Sik